سالما، اولین رژیم هوشمند در ایران

مقصرهای پنهان در افزایش وزن

 

آیا شما تمام کارها را درست انجام می دهید اما عدد روی ترازو بیشتر می شود؟
 در اینجا ۵ دلیل برای افزایش وزن را آورده‌ ایم که حتی با سالم غذا خوردن و تمرین مناسب وزن شما را تغییر نمیکند
اغلب اوقات ما می توانیم دقیقا ذکر کنیم که چه عواملی باعث افزایش وزن ما می شود. 
چه این اضافه وزن به خاطر پرخوری یا نداشتن فعالیت فیزیکی و ورزشی باشد، ما معمولاً عامل اصلی افزایش وزن را می دانیم حتی اگر نخواهیم آن را تایید کنیم.
اما هنگامی که عدد روی ترازو بالا می رود چه اتفاقی می‌ افتد؟
 زیرا که تغییرات قابل ملاحظه ای در رژیم سلامتی و تناسب اندام شما رخ نداده است.
به طور شگفت انگیزی چندین مقصر برای افزایش وزن وجود دارند که باید از آنها آگاه باشیم به این خاطر که این موارد در زندگی های مدرن امروزی بسیار رایج هستند.
 اگر شما هم تجربه ناکامی از افزایش وزن ناشناخته را تجربه کرده اید عواملی که در ادامه آمده اند بررسی کرده و ببینید در صورتی که در مورد شما هم صدق می‌ کنند از آنها اجتناب کنید.

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سارا قنادان

جایگزین نوشیدنی‌ها

نوشیدنی‌ها را می‌توان به دو گروه نوشیدنی های سرد و نوشیدنی‌های گرم تقسیم کرد :


۱. نوشیدنی‌های سرد و خنک عبارتنداز :
آب، انواع آبمیوه، شیر بادام، شیر فندق، شیر گردو، شیر پسته، شیر چهار مغز، شربت عسل همراه آب و لیمو ترش تازه، شیر مغز تخمه آفتابگردان خام، شیر مغز تخمه کدوی خام، آب سبزیجات و ده ها نوشیدنی گوارا و خوش طعم دیگر ...

 

    برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید

 

- طرز تهیه انواع شیرهای گیاهی :
برای تهیه یک لیتر شیر از موارد یاد شده می‌توان ۵۰ گرم از آن مواد مانند بادام خام و شیرین را به مدت چند دقیقه در آب جوش خیس کرده و پوست آن‌ها را جدا نموده و سپس با آب خنک بشویید و همراه با سه قاشق غذاخوری عسل و چهار لیوان آب سرد در مخلوط کن ریخته و به مدت ۵ دقیقه مخلوط کنید تا شیر کاملاً سفید و چرب و شیرین به‌دست آید آنگاه آن را به آرامی و جرعه جرعه میل کنید.
این نوشیدنی بسیار نشاط آور است و به خصوص برای درمان بیماری های اعصاب و روان مفید است و بقیه شیرها نیز به همین ترتیب تهیه می‌شوند.

 

2. نوشیدنی‌های گرم عبارتنداز :
زرشک، آلبالو، چای به، برگ به لیمو، گل بهار نارنج، پونه، کاکوتی، چای کوهی، گل گاوزبان ایرانی با لیمو عمانی و ... 

      برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید

دم کرده زرشک :
۴ تا ۵ قاشق غذاخوری زرشک آبگیری به همراه ۴ لیوان آب جوش را در قوری چینی بریزید و بعد از یک جوش خوردن به مدت ۲۰ دقیقه آن را با حرارت ملایم دم کنید و سپس آن را با کمی عسل شیرین و میل نمایید.
این دم کرده برای افرادی که دارای فشار خون، قند و چربی هستند مفید است مخصوصاً افرادی که از ناراحتی های کبدی رنج می‌برند یا اشخاصی که دچار بیماری سیاتیک شده‌اند روزانه ۳ تا ۴ لیوان آب زرشک یا دم کرده آن را میل کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیرحسین شریعت

چرا ماسک زدن شما را در مقابل کرونا مصون می‌کند؟

تصور می شود که استفاده از ماسک بیشتر به نفع اطرافیان شما است.
با این حال، همه می‌دانیم که استفاده از ماسک و پوشیدن آن برای خود ماهم می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و مارا از بسیاری بیماری ها مصون نگه دارد.

                                                                        برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید
ثابت شده است که حتی دوز ویروس های ضعیف هم می‌تواند از طریق دستگاه تنفسی افراد را مریض کنند.
اما استفاده از ماسک مناسب این مقدار را بسیار کاهش می‌دهد و نمی‌گذارد تا فرد از طریق دستگاه تنفسی دچار بیماری شود. تاکنون دانشمندان تصور می‌کردند که اصلی ترین مزیت استفاده از ماسک برای محافظت از افراد دیگر است.


با این همه، اکنون برخی شروع به گمانه زنی می‌کنند که پوشیدن ماسک ممکن است نوعی محافظت برای پوشنده آن هم نیز فراهم کند.
آن‌ها می‌گویند ماسک ها ممکن است میزان ویروسی که به فرد می‌رسد را کاهش دهد و در پیشگری از بیماری تا حد بسیاری تاثیر گذار باشد.


این بدان معناست که با پوشیدن ماسک می‌توان هم به دیگران کمک کرد و هم باعث کاهش انتقال ویروس در افراد باشد.

 

- ماسک ها چگونه از افراد دیگر محافظت می‌کنند؟


اعتقاد بر این است که COVID-19 (کرونا) توسط قطرات حاوی ویروس Trust Source منتشر می‌شود. که هنگام صحبت، سرفه یا تنفس آزاد می‌شوند.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیرحسین شریعت

چهار دلیل که از همین امروز ورزشت رو شروع کنی

آموزش تمرین HIIT، در دنیای تناسب اندام و پزشکی به عنوان یکی از مؤثرترین ابزارهای بهبود سلامت قلب و عروق، استقامت تنفسی و همچنین عملکرد متابولیک شناخته شده است. تحقیقات نشان می‌دهند که تمرینات HIIT در مدت زمان کوتاه به سوزاندن چربی و بهبود عملکرد بدنی ورزشکاران از هر نوع کمک می‌کند.

                                                                        برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید


تمرینات HIIT به دلیل تأثیر آن‌ها بر حداقل سه سیستم مهم در بدن، توانایی تبدیل بدن و توانایی های بدنی شما را دارد :


- سلامت و استقامت قلبی و عروقی
- توانایی بدن در استفاده از اکسیژن
- سطح هورمون بدن

این تمرینات برای اکثر افراد، یکی از تقویت کننده‌های بزرگ سوخت و ساز بدن است. یکی از مزایای تمرینات HIIT در سوزاندن چربی بدن حتی پس از اتمام تمرین است.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیرحسین شریعت

اهمیت تغذیه صحیح

تغذیه از عوامل موثر در سلامت عمومی جوامع به شمار می‌رود. کشورهایی که از این دانش شناخت بهتری دارند و آن را به نحو صحیح به کار می‌برند، از فوائد مثبت آن، از جمله حفظ بهداشت و سلامت بدن و در نهایت افزایش طول عمر انسان ها نیز بهره‌مند می‌شوند.

                                                                        برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید
زیرا بر این حقیقت مسلم واقفند که تغذیه نامطلوب، با کاهش رشد و نمو، افزایش کسالت و بیماری‌ها، کاهش قدرت جسمی و فکری، بی تفاوتی و نبود دلبستگی همراه است که علاوه بر کاهش نیروی انسانی سالم و تندرست، تعداد افراد سر بار جامعه را افزایش می‌دهد. 


از دیدگاه طب قدیم هر فرد بر اساس تفاوت های مزاجی و ساختاری با دیگران نیازمند تدبیر غذایی مناسب و مخصوص خود است که در شرایط مختلف سنی، زمانی و مکانی، فصلی و جغرافیایی، سلامت و بیماری متفاوت خواهد بود.

 

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیرحسین شریعت

14 نکته اثبات شده برای خواب بهتر در شب

خواب خوب در شب به اندازه ی ورزش منظم و رژیم غذایی سالم اهمیت دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که خواب ضعیف تاثیر منفی بر روی هورمون ها، عملکرد ورزشی و عملکرد مغز دارد.

همچنین می‌تواند باعث افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به بیماری در بزرگسالان و کودکان شود. در مقابل، خواب خوب می‌تواند به شما کمک کند که کمتر بخورید، ورزش کنید و سالم تر باشید. در طول چند دهه گذشته، کیفیت و کمیت خواب هم کاهش یافته است.

                                                                        برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید
اگر می‌خواهید سلامتی خود را تضمین و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید و یا وزن کم کنید، یک خواب شبانه خوب یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.


در اینجا ١4 راه حل اثبات شده برای داشتن خواب بهتر در شب را آورده‌ایم :

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیرحسین شریعت

تمرینات burst training برای کاهش درد کمر

burst training چیست؟
با این تمرینات می‌توان چربی شکمی را به سرعت سوزاند. با انجام ورزش هایی با 9۰ تا ۱۰۰ درصد از حداکثر تلاش به مدت 30 تا 60 ثانیه به منظور سوزاندن قند ذخیره شده بدن (گلیکوژن) و به دنبال آن 30 تا 60 ثانیه نیاز برای بازیابی و استراحت دارد.

                                                                        برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید

این باعث می‌شود تا بدن شما برای 36 ساعت دیگر چربی سوزی کند تا جایگاه انرژی حیاتی بدن (گلیکوژن) بدن شما جایگزین شود.
برای دیدن تغییرات و پیشرفت‌های قابل ملاحظه، فقط باید 4 تا 6 مجموعه تمرینات 30 تا60 ثانیه‌ای پشت سر هم 3 بار در هفته انجام دهید. و سعی داشته باشید به اندازه کافی استراحت کنید.

 

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیرحسین شریعت

آیا از پیاده روی مدیتیشن چیزی می‌دانید؟

مدیتشین (مراقبه)، راه رفتن در بودیسم ریشه دارد و می تواند به عنوان بخشی از یک عمل "ذهن آگاه" مورد استفاده قرار گیرد.
این روش مزایای بسیاری دارد و به شما کمک می‌کند احساس آرامش بی نظیری داشته باشید. همچنین کمک می‌کند تا نسبت به محیط، بدن و افکار خود، آگاهی متفاوتی ایجاد کنید.

                                                                        برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید

- تمرین مراقبه پیاده روی چیست؟


به طور معمول در هنگام مدیتیشن، در یک دایره قدم می‌زنید، به عقب و جلو در یک خط مستقیم یا در یک هزارتو راه می‌روید. همچنین می‌توانید مراقبه پیاده روی را در مسافت طولانی تری انجام دهید.

سرعت آهسته است و بسته به تکنیک خاص متفاوت است. غالباً، پزشکان یک تمرین مراقبه پیاده روی را بین مدیتیشن های نشسته انجام می‌دهند.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیرحسین شریعت

رژیم شیر و هرآنچه باید درمورد خطرات آن بدانید!

رژیم شیر چیست؟

یعنی نوعی رژیم غذایی که در آن، یک گالن یا معادل ۴.۵۵ لیتر شیر پرچرب را در طول روز مصرف کنید. البته این مقدار شیر در کنار رژیم غذایی همیشگی‌تان استفاده می‌شود.

این رژیم، برنامه‌ای سریع برای کاهش وزن است و برای وزنه ‌بردارانی که می‌خواهند در کوتاه‌ مدت، عضله سازی کنند هم مفید واقع می‌شود.

                                                                        برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید

با خوردن روزانه، یک گالن یا ۴.۵۵ لیتر شیر می‌ توان وزن را کم کرد. چنین فرایندی معمولا از دو تا هشت هفته طول می‌کشد. برای شروع چنین رژیمی نیاز به شناخت دقیق‌تر آن، عوارض جانبی احتمالی و نکات ایمنی در طول رژیم وجود دارد.

 

یک گالن شیر حاوی چیست؟
یک گالن شیر کامل یا پرچرب دارای مواد زیر است :
• ۲۴۰۰ کالری
• ۱۲۷ گرم چربی
• ۱۲۳ گرم پروتئین
• ۱۸۷ گرم کربوهیدرات

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیرحسین شریعت

علت نفخ معده،۱۰ غذایی که موجب نفخ معده می‌شوند

علت نفخ معده چست؟

‌ اقرار بکنیم یا نه، همه ما گاه‌وبیگاه گرفتار گاز معده می‌شویم. گاز معده به‌خاطر بلع هوا و تقسیم‌شدن غذا در سیستم گوارش به وجود می‌آید. این گاز یا همان نفخ شکم یا نفخ معده، معمولا منجر به آروغ زدن، احساس بادکردنِ شکم یا خارج شدن باد شکم می‌شود.

                                                                        برای دانلود نرم افزار سالما اینجا کلیک کنید

اگر شما هم دچار نفخ معده و باد شکم فراوانی هستید، باید تغییراتی در رژیم غذایی خود بدهید. در این مقاله، ۱۰ غذایی را که موجب نفخ معده می‌شوند، معرفی کرده‌ایم.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
امیرحسین شریعت